Професійне зростання на практиці з позанавчальної виховної роботи
Педагогічна практика з позанавчальної виховної роботи – важливий етап професійного становлення майбутніх вчителів початкової школи. Змішане навчання ставить нові виклики до організації і здійснення професійно-педагогічної підготовки. Разом з тим з’являються і нові можливості та напрямки формування професійно-педагогічних компетентностей.
Здобувачі освіти 3 курсу групи А спеціальності 013 Початкова освіта розуміють вагомість практичної підготовки, серйозно і відповідально готуються до проведення виховних занять оффлайн та онлайн.
У поточному навчальному році зустріч студентів з учнями початкової школи і вчителем-класоводом розпочалася зі спостереження виховного заняття у вчителя та проведення активних форм позанавчальної виховної роботи безпосередньо у школі.
Дистанційний формат педагогічної практики зацікавив можливістю оволодіти онлайн-інструментами сучасного вчителя. Здобувачі освіти на сьогодні впевнено організовують відеоконференції, проводять виховні заняття дистанційно.
Звичними для студентів стали демонстрація учасникам відеозаняття презентацій, аудіо-, відеозаписів і навіть проведення фізхвилинок.
А яка думка здобувачів освіти?
Величко А., Відлацька І.: «Під час практики з позанавчальної виховної роботи ближче познайомилися зі своєю майбутньою професією та її специфікою. Сформували вміння правильно підбирати матеріал до занять та логічно поєднувати між собою. Стали відповідальнішими та пунктуальнішими.»
Магера В.: «Мені дуже сподобалось працювати з дітьми в школі. Я навчилася добирати якісну наочність, додатковий матеріал. Ця практика допомогла перебороти страх виступати перед учнями та додала мені впевненості в проведенні занять.»
Рубан А.: «Практика з позанавчальної виховної роботи розпочалася у нас на 2-ому курсі. Ми не раз зіштовхувалися з труднощами по добору найкращого матеріалу для дітей. Підготовка до занять, репетиції своїх реплік та переглядання презентацій по 10-ому колу відкривали для нас все більше і більше можливостей по організації різнопланових занять. 3 курс для нас став найвдалішим, адже ми мали змогу проводити заняття у школі з дітьми.»
Перевалова А.: «Спостереження за заняттями моїх колег дало багато цікавих ідей для майбутніх уроків і занять, бачила помилки інших і також зробила з них висновки для себе. Але єдиний мінус в нашій практиці – це нестача спілкування з дітьми, хотілось би частіше з’являтися в школі та розмовляти з дітьми, бачити як вони працюють на уроці, як взаємодіють один з одним.»
Косаревська В.: «Я зрозуміла, що важливим моментом при складанні конспекту є прогнозування відповідей учнів, що забезпечує відсутність незручних моментів, коли вчитель губиться через мовчання дітей. За період практики з позанавчальної виховної роботи я стала більш впевненою у собі та менше боятися виступати перед людьми. Також покращилася моя мова. Вона стала більш чіткою, зв’язною та логічно побудованою.
Дана практика добре підготувала мене до практики пробних уроків і занять. Я чітко ставлю перед собою мету, яку хочу досягти тим чи іншим заняттям; розумію, чому хочу навчити учнів.»
Бажаю майбутнім вчителям успішного проведення своїх перших уроків і подальшого професійного розвитку!
Методист Юрченко К.І.
Коментарі відсутні