Яка моя суперсила: Я ПЕДАГОГ!
Може здаватися нещастям, що ми перебуваємо в надзвичайних умовах воєнного стану, але ми можемо прийняти цей виклик: зробити все можливе, відповідаючи на біду, своєю увагою і піклуванням про інших людей, вдосконаленням внутрішніх чеснот і умінь, своїм максимальним розвитком як професіонала. Завершилась переддипломна педагогічна практика здобувачів освіти 3 курсу групи Г спеціальності 012 Дошкільна освіта, яка проходила в умовах воєнного часу. Метою безперервної практики є виявлення рівня та якості професійних компетенцій здобувачів освіти, вдосконалення умінь планувати систему освітньої роботи, розвиток творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності, використання інноваційних технологій дошкільної освіти, самостійне творче застосування набутих професійних компетенцій.
На початку практики здобувачі освіти ознайомилися з нормативними освітніми документами, одержали завдання на період дистанційного проходження безперервної практики. Було створено Classroom, здобувачі освіти надали доступ у створені ними засобами Google sites портфоліо, яке містило наступні структурні елементи:
1 сторінка – головна (інформація про автора портфоліо);
2 сторінка – перспективний план на 4 тижня;
3 сторінка – робочі сторінки електронного щоденника, які містять щоденний календарний план на період переддипломної практики (І та ІІ зміна згідно з графіком практики);
4 сторінка – конспекти обов’язкових форм роботи відповідно до дорожньої карти переддипломної педагогічної практики за тематичними днями;
5 сторінка – «родзинки» (надбання, досягнення, цікаві професійні ідеї);
6 сторінка – результати роботи (звіт).
Завдання портфоліо: формування професійно орієнтованих компетентностей, форма контролю результатів діяльності здобувача освіти як майбутнього вчителя з дошкільної освіти за час педагогічної практики.
Систематично, за графіком, надавались поточні консультації в режимі он-лайн. Здобувачі освіти дотримувались вимог, щодо написання конспектів, планували заняття різних типів Аналіз перевірених конспектів свідчить про достатній рівень фахової, психолого-педагогічної та методичної підготовки здобувачів освіти випускної групи.
Викладачі дошкільних дисциплін та здобувачі освіти 3-Г курсу за покликом свого серця не залишились байдужими до людського горя і вимушених випробувань, згуртувались і розпочали волонтерську роботу у гуртожитку Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії та у Запорізькій спеціалізованій школі-інтернат «Січовий колегіум», де проживають біженці із зони бойових дій із Гуляйпільського, Мелітопольського, Оріхівського районів Запорізької області, близько 150 чоловік, серед них – 38 дітей віком від 3 до 15 років. Відчай, страх, розгубленість – це те, що вражає, не дає спокою. Зрозуміли, що краще вибрати позитивні емоції, дії, рух і здоровий настрій, а не спогади, тривогу і хвилювання. Відчувалось, що діти мовчазні, замкнуті, перелякані. Цікаві бесіди про Великдень, весну, нашу землю, про дитячі захоплення, художнє малювання, аплікація, розмальовки, ігрова діяльність – розминки, хвилинки здоров’я, хвилинки відпочинку, руханки сприяли активізації дітей.
Переконалися, що як ніколи зараз потрібні вправи на згуртування, співпрацю, відчуття дружнього і сильного плеча, підтримку, зарядження енергією. А головне, зрозуміли, що педагог – це суперсила, бо наша місія: берегти любов і тепло, дбати про дітей і підтримувати їх!
Коментарі відсутні